Основна умова реалізації чоловіка – успішна кар’єра

1 Листопада, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Дехто може вважати, що питання гендерних стереотипів стосується тільки жінок, та, на жаль, ця проблема болісно вражає і чоловіків.  

Однією із форм, за якою визначають особистісний успіх та місце індивіда в соціальній ієрархії виступає успішна кар’єра. Для чоловіків такі очікування окреслюються насамперед гендерною соціалізацією. Чоловік повинен заробляти гроші, утримувати сім’ю та робити це успішно. На  перший погляд такі тенденції можна вважати позитивними. Зрештою, що поганого в тому, що суспільство вимагає від чоловіків розвиватися? Однак, починаючи з початку працездатного віку, суспільство нав’язує таку думку: «Якщо ти не маєш успішної  кар’єри, то ти не маєш майбутнього».

Завдяки проведеному опитуванню* нам вдалося з’ясувати, яку позицію щодо цього питання займає українське студентство. Із усіх респондентів  63% (241 особа) НЕ погоджується з тим, що  чоловік може вважатися повністю реалізованим в суспільстві, тільки за умови, якщо він реалізувався професійно, проте 22% (84 особи) не поділяють такої думки. Цікаво, що більш категоричними в цьому питанні виступають саме чоловіки, бо 89% з тих, хто вважає, що чоловік у суспільстві реалізується тільки завдяки професійному успіхові, складають саме вони.  

Спираючись на результати вказаного анкетування, можемо констатувати, що, на думку українського студентства,  чоловік, що не реалізувався професійно, не завжди вважається тим, хто не реалізувався у суспільстві. У більшості чоловіків немає навіть вибору, що має стати квінтесенцією їхнього життя. Усі бездумно прагнуть посісти високу професійну ланку, і для цього вони працюють понаднормово, не бачать друзів чи дітей, не відвідують свята, проводять своє життя на робочих місцях для того, щоб суспільство не вважало їх невдахами.  

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

3 відповіді до “Основна умова реалізації чоловіка – успішна кар’єра”

  1. Михайло :

    Належу до тих чоловіків, які вважать кар’єру умовою реалізації. Але ніколи не задумувався, що це може бути нав’язаним стереотипом. Дякую за підгрунтя для роздумів

  2. Юлія :

    Дуже цікаво, що чоловіки самі себе на це штовхають, відповідно до опитування

  3. Василіса К. :

    Уважаю, що ця тема не зовсім розкрита в мас-медіа, а тому подібні дослідження є досить актуальними. Адже в сучасному суспільстві необхідно оминати стереотипи про те, що лише чоловік – годувальник родини. Варто пам’ятати про те, що він також хоче відпочивати, бути з сім’єю, і якщо на роботі щось не вдалося, то це не означає, що життя йде “крахом”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

24 Лютого, 2021
Студенти-журналісти та рекламники відвідали тренінг із медіаграмотності

У межах проекту Erasmus+ DESTIN апробовано один із модулів онлайн-курсу з медіаграмотності «Медіавакцина».Під час тренінгу обговорювали різні види медіабрехні та…

9 Жовтня, 2024
Волонтерство під час Erasmus+: чому це цікаво і корисно

Волонтерство під час Erasmus+ — це більше, ніж просто додатковий досвід. Це спосіб зануритися в культуру іншої країни, подорожувати, щоб…

9 Лютого, 2023
Викладачі журналістики ЧНУ обговорили новий закон «Про медіа»

Викладачі кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького 9 лютого  провели науково-практичний семінар, на якому обговорили…

24 Вересня, 2020
Піарники з агрохолдингу МХП зустрілися з майбутніми журналістами й рекламниками

Корпоративні видання підприємства «Урожай» та Благодійного фонду «МХП – Громаді» презентували сьогодні студентам-третьокурсникам кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Черкаського національного…