Основна умова реалізації жінки – народження дитини

5 Листопада, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Часто  жіночу самореалізацію, її розвиток та становище в суспільстві визначає наявність у неї дітей. Не маєш дитини? Чому? Що з тобою не так? Материнство вважають основною метою та квінтесенцією життя жінки, але таке позиціювання жінки як джерела життя не має нічого спільного з реальними правами та можливостями жінок.

Сьогодні більшість жінок одним із головних векторів спрямування свого розвитку визначають кар’єру. Водночас це не заважає їм думати про побут та виховання дітей. Така ситуація покладає  на жінок подвійну відповідальність, а тому багато з них розриваються між власними бажаннями та вимогами суспільства. Окрім цього, виконання цих норм має бути ідеальним, якщо ж ні – вам не вдалося. Від часу проголошення незалежності України в суспільній думці відбулися деякі зрушення стосовно того, які сфери життя характеризують успішність жінки. Завдяки вестернізації починає набирати обертів феномен чайлдфрі (свідома бездітність). Проте й досі думка про те, що жінка ствердилася в суспільстві тільки тоді, коли  має сім’ю та дітей, є досить поширеною. Це деформує гендерну рівність та поширює деструктивні наративи.

Завдяки соціологічному опитуванню ми з’ясували, чи поділяє таку думку українське студентство як найбільш активна та прогресивна частина суспільства*. Із усіх респондентів 84% (321 особа) не погоджується з твердженням, що жінка може вважатися повністю реалізованою в суспільстві, тільки, якщо вона одружена та має дітей, натомість 8% (31 особа) не поділяють таку думку, а ще 8% не визначилися. Такі дані дають підстави констатувати, що більшість тих, кому зараз 18+ не пов’язує реалізованість жінки у суспільстві з наявністю в неї дітей.

Безперечно, ідея материнства (чи батьківства) може стати сенсом життя та основною сферою розвитку будь-якого індивіда, така  життєва стратегія не є поганою чи деструктивною. Водночас суспільство не має романтизувати традиційні гендерні ролі й з їхньою допомогою визначати успішність тієї  чи тієї  статі. Чимало жінок відчувають суспільний осуд і глибоку провину через те, що не відповідають «абсолютному ідеалові». Це бажання настільки сильне, що навіть розуміючи його абсурдність для себе особисто, жінка готова відмовитися від усього, щоб присвятити своє життя суспільним вимогам, що руйнуватиме її особистість та психологічний стан. І так триватиме доти, доки життєвий успіх жінки вимірюватимуть кількістю народжених нею дітей.

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

2 відповіді до “Основна умова реалізації жінки – народження дитини”

  1. Дарина :

    Маю надію, що подібні тенденції будуть набирати обертів

  2. Яна :

    Дуже цікавий матеріал. Хотілося б, аби подібну тематику частіше розглядали та описували в масмедіа. Адже в сучасному суспільстві варто позбуватися будь-яких стереотипів, особливо тих, про які мова в публікації.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

16 Жовтня, 2021
Теми кваліфікаційних робіт за 2021-2022 н.р.

До вашої уваги – теми кваліфікаційних робіт ОС “Бакалавр” спеціальності 061 “Журналістика” денної та заочної форм навчання за 2021-2022 н.р.

27 Жовтня, 2019
Креатив і позитив: святкування Дня рекламника в ННІ УФСК

Майбутні акули рекламного бізнесу відзначили своє професійне свято. Захід відбувся 25 жовтня. Організаторами події виступили викладачі кафедри журналістики, реклами і…

12 Грудня, 2019
Першокурсники-журналісти дізналися про особливості висвітлення безпекової тематики в медіа

Магістрант 2 курсу спеціальності «Журналістика», який працює начальником караулу однієї з пожежно-рятувальних частин міста Києва, поділився професійним досвідом зі студентами-медійниками….

3 Листопада, 2021
Нові освітні можливості для студентів-медійників

Студенти й викладачі кафедри журналістики, реклами та PR-технологій розпочинають навчання в партнерстві з Національною спілкою журналістів України, Європейською федерацією журналістів….