Викладачі кафедри журналістики, реклами та PR-технологій навчали медіаграмотності слухачів Університету третього віку

5 Листопада, 2024

Тетяна Бондаренко та Світлана Коваль провели інтерактивне заняття з боротьби з дезінформацією та маніпуляцією. Захід відбувся в 1 НК Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького 4 листопада. 

«Вік не повинен стишувати освітні амбіції людей та закривати доступ до всього нового й модерного. Тренінг допоможе слухачам та слухачкам Університету третього віку розібратися у світі дезінформації, а також дасть конкретні інструменти для боротьби з ІПСО, яку проводить ворог проти нашої країни», — звернулась до присутніх завідувачка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Тетяна Бондаренко.

Подібні уроки з медіаграмотності проводили минулого року в школах міста. Наразі з’явилася змога порівняти рівень сприйняття інформації серед молоді та старшого покоління.

Під час уроку присутні вчилися відрізняти реальні зображення від згенерованих ШІ та дізнавалися про таке поняття як «медіаграмотність». 

Учасники тренінгу поповнили свій словник такими поняттями, як дезінформація, маніпуляція фактами, фейк, пропаганда, прихована реклама, клікбейт, цензура та зіграли в гру, навчившись знаходити ці поняття в публікаціях медіа. 

Під час заняття навчилися відрізняти факт від судження та правильно верифікувати інформацію, дізналися, як не стати жертвою фішингу та інших видів шахрайств в інтернет-просторі та ознайомилися з переліком «білих медіа».

Обговорили також правила споживання новин у месенджерах, зокрема в телеграмі. Слухачів лекції навчили встановлювати двофакторну автентифікацію, аби посилити захист особистої інформації. Учасники тренінгу також навчилися аналізувати чутки та відокремлювати правду від дезінформації. 

Тетяна Бондаренко та Світлана Коваль пояснили присутнім, чому не можна брати участь у розважальних, проте небезпечних опитуваннях.

«Усе, що ви робите в мережі, залишає свій слід, тому будьте обачні під час споживання та поширення контенту», — додала старший викладач кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Світлана Коваль.

Підсумовуючи, спікери та слухачі визначили основні кроки до медіаграмотності.

Учасники тренінгу поділилися, що завдяки навчанню дізналися, як правильно поширювати новини та розрізняти фейк від правди, подякували за отриманий досвід та запевнили, що тепер будуть більш уважно споживати контент.

«Тренінг із медіаграмотності вважаю актуальним. Нам варто розуміти, що треба сприймати як факт, а де є фейк або маніпуляція чи інша інформація. Тому медіаграмотність і в побуті, і професійній діяльності, я вважаю, відіграє свою роль», — поділилась враженнями слухачка Університету третього віку, голова Правління ГО «КолоОбіг» Світлана Бєляєва.

Міська програма “Університет третього віку” Територіального центру надання соціальних послуг м.Черкаси за підтримки міського голови Анатолія Бондаренка

Автор: студентка 3-Ж курсу Ольга Ярмолич.

Фото: студентка 1-Ж курсу Анна Куюмджи.

Позначки:



Коментарі:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

21 Лютого, 2023
День відкритих дверей: огляд освітніх можливостей та майстер-клас у телестудії.

День відкритих дверей для абітурієнтів відбувся в Навчально-науковому інституті української філології та соціальних комунікацій 18 лютого. Відвідувачі мали змогу ознайомитися…

10 Травня, 2019
Journalism professors asked students about benefits and drawbacks of the study

Within the project “Journalism Education for Democracy in Ukraine: Developing Standards, Integrity, and Professionalism” it was taken a poll. According…

20 Вересня, 2023
Студенти-медійники ННІ УФСК зустрілися з Юлією Чабаненко

Спілкування студентів інституту з власницею Черкаської майстерні друку пройшло в обласній бібліотеці для юнацтва імені Василя Симоненка 19 вересня. Захід…

4 Липня, 2023
Випуск бакалаврів спеціальності “Журналістика”

Цьогоріч дипломи бакалаврів журналістики за чотирма освітніми програмами (“Журналістика”, “Реклама та PR у медіагалузі”, “Видавничий бізнес і сучасні комунікативні технології”,…