Про враження від навчання в Університеті імені Яна Длугоша (м. Ченстохова, Польща) у межах академічної мобільності студентів розповідає Денис Малюк, студент 3-PR курсу спеціальності 061 – Журналістика, ОП “Реклама та PR у медіагалузі”
“Стажування з 1 березня 2024 року почав дистанційно, оскільки під час війни виїзд чоловіків за кордон обмежено, тож я чекав змін до Постанови Кабміну, яка дозволяла виїжджати студентам у межах академічної мобільності. Викладачі Університету імені Яна Длугоша (УЯД) надсилали завдання поштою, я їх виконував і відправляв знову поштою… Ну, таке собі навчання, тоді мені це не подобалось.
У квітні після набуття чинності цієї Постанови я вирушив до Польщі. Перетин кордону був складним, але я підготував усі необхідні документи, тож прикордонники таки пропустили.
9 квітня я вже був в Ченстохові. Черкаси з львівською архітектурою – саме такі асоціації викликає в мене це місто. Населення — трішки менше, ніж у Черкасах, архітектура — схожа на львівську, хімічні заводи – як у Черкасах. Також дуже мені подобається запах у холодну пору року в цьому місті. Річ у тому, що будинки опалюють вугіллям, не всі, але деякі, і ось цей запах вугільного диму додає якоїсь атмосфери (ви такий запах могли чути у вагонах УЗ взимку, бо їх теж опалюють вугіллям). Ченстохова – духовний центр Польщі. Кожні вихідні тут багато туристів, тому що в місті є монастир, польська святиня – Ясна Гора (Jasna Góra). Дуже гарний храм, вперше почув гру органа саме тут. Щонеділі проводились молитви за українське військо українською мовою, за це дуже дякую.
Університет Яна Дугоша – найкращий університет Ченстохови. Конкурує він із Ченстоховською Політехнікою (тут також можна провести паралелі із Черкасами: ЧНУ і ЧДТУ). Навчання в ньому мені дуже сподобалось, тому що воно мало ряд позитивних моментів і цікавих занять. Серед особливостей навчання мені сподобалось те, що в польських ЗВО більш об’єктивно ставляться до цінності часу, ніж в Україні. Наприклад, мої одногрупники з УЯД коли писали курсову, то їм зараховувались кредити за навчання не тільки за готовий екземпляр (як у нас 3 кредити), а й час за який вони писали, ходили на консультації. Тобто консультації – це окреме «заняття», яке йде і в навантаження викладача (тобто йому за це платять, а не як у нас), так і в заліковку студента. Тобто в Україні курсова – 3 кредити, то в Польщі – приблизно 10-12 кредитів. Через це навантаження на студентів менше, оскільки вони мають менше предметів.
Щодо кількості предметів – їх дійсно менше. Якщо в ЧНУ ми маємо 7-8 предметів +курсова і практика, то тут в мене було 5 предметів. Трохи дивним для мене було й те, що майже немає домашнього завдання. Іноді дають якісь завдання, наприклад, зробити виступ, презентацію, але це було вкрай рідко. Тут більше розвинена практика залікових завдань, тобто під кінець курсу, студенти повинні зробити якесь завдання. Наприклад, аби отримати залік із предмета «Практична робота в телевізійній/радіо студії» мені потрібно було зробити уривок радіопрограми на 8-10 хвилин, із предмета «Практичні заняття публічного виступу» треба було зробити виступ на 15 хвилин. Стажування – це не тільки про навчання, а й про знайомства. Під час перебування в Ченстохові, познайомився з багатьма українцями, які навчаються в УЯД. Підтримую з ними зв’язок і дотепер.
Надзвичайно вдячний рідному університету, зокрема міжнародному відділу, який постійно тримав зі мною зв’язок і допомагав зі збиранням документів, а також викладачам, особливо Коваль Світлані Валеріївні за те, що вона постійно ділиться можливостями студентського обміну та супроводжувала протягом стажування.
Навіть коли вже, здавалося б, що всі двері до можливості відкриті, (можливо) треба буде вигризти її зубами (може і буквально). Це був досвід того, що варто хотіти, варто пробувати, варто відстоювати свої права. Пробуйте!”
Залишити відповідь