Фактори, що впливають на  формування гендерних стереотипів: думка молоді

24 Жовтня, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Гендерні стереотипи постійно використовуються у кожній сфері нашого життя. Існує величезна кількість джерел, із яких ці установки можуть транслюватися, осідати в людських головах та отруювати розум.

Завдяки проведеному  опитуванню студентської молоді* нам вдалося визначити основні чинники появи гендерних стереотипів. Так, більшість респондентів (88%) вважає, що наші стереотипні уявлення формують знання та досвід, які ми отримуємо у процесі виховання від старших членів родини. 49% респондентів (187 осіб) одним із найвпливовіших факторів назвали журналістські матеріали, а  45% (172 особи) вказали на рекламу. Дійсно,  медіа постійно відтворюють  образи чоловіків та жінок, наділяючи їх стереотипними характеристиками, які впливають на несвідоме в людях і диктують те, як поводитися та яким соціальним нормам слідувати. Значна частина опитаних (43%) вказала кінематограф як фактор впливу, а 25% назвала  друзів та наше оточення. Серед інших відповідей є такі варіанти: життєвий досвід, приклад стосунків між батьками, патріархальна система, історичний спадок від СРСР, біологічний детермінізм, консервативний устрій сім’ї тощо.

Аналіз отриманих у ході опитування результатів дає підстави збагнути, на що варто звернути особливу увагу та чого остерігатися. Трансляція гендерних стереотипів відбувається найчастіше через медіа та за допомогою первинних агентів соціалізації – батьків. Буденність і повсюдність названих інструментів впливу дає нам можливість краще фільтрувати інформацію та ефективніше боротися з нав’язаними деструктивними нормами.

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

Одна відповідь до “Фактори, що впливають на  формування гендерних стереотипів: думка молоді”

  1. Андріан Славіцький :

    Пізнавально та цікаво, дякую!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

3 Листопада, 2022
Міжнародний правник. Стартове місце: Хогвартс

Цей молодий та амбітний чоловік тямить у міжнародній освіті та проєктах. За його плечима чимало виграних грантів та стипендій. Остання…

5 Січня, 2020
Useful expressions
29 Жовтня, 2015
Студенти Черкаського національного змагалися за звання найрозумнішого

Інтелектуальне змагання «Що? Де? Коли?» відбулося в науковій бібліотеці університету 15 жовтня. Вікторина мала 3 тури, у яких було по 10…

16 Вересня, 2020
Першокурсники-журналісти, рекламники й PR-ники святково розпочали своє навчання в ЧНУ

Цьогорічних бакалаврів і магістрів зустріла 15 вересня кафедра журналістики, реклами та PR-технологій. Урочиста подія для новачків відбулася на зеленій галявині…