Фактори, що впливають на  формування гендерних стереотипів: думка молоді

24 Жовтня, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Гендерні стереотипи постійно використовуються у кожній сфері нашого життя. Існує величезна кількість джерел, із яких ці установки можуть транслюватися, осідати в людських головах та отруювати розум.

Завдяки проведеному  опитуванню студентської молоді* нам вдалося визначити основні чинники появи гендерних стереотипів. Так, більшість респондентів (88%) вважає, що наші стереотипні уявлення формують знання та досвід, які ми отримуємо у процесі виховання від старших членів родини. 49% респондентів (187 осіб) одним із найвпливовіших факторів назвали журналістські матеріали, а  45% (172 особи) вказали на рекламу. Дійсно,  медіа постійно відтворюють  образи чоловіків та жінок, наділяючи їх стереотипними характеристиками, які впливають на несвідоме в людях і диктують те, як поводитися та яким соціальним нормам слідувати. Значна частина опитаних (43%) вказала кінематограф як фактор впливу, а 25% назвала  друзів та наше оточення. Серед інших відповідей є такі варіанти: життєвий досвід, приклад стосунків між батьками, патріархальна система, історичний спадок від СРСР, біологічний детермінізм, консервативний устрій сім’ї тощо.

Аналіз отриманих у ході опитування результатів дає підстави збагнути, на що варто звернути особливу увагу та чого остерігатися. Трансляція гендерних стереотипів відбувається найчастіше через медіа та за допомогою первинних агентів соціалізації – батьків. Буденність і повсюдність названих інструментів впливу дає нам можливість краще фільтрувати інформацію та ефективніше боротися з нав’язаними деструктивними нормами.

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

Одна відповідь до “Фактори, що впливають на  формування гендерних стереотипів: думка молоді”

  1. Андріан Славіцький :

    Пізнавально та цікаво, дякую!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

30 Грудня, 2019
Флешмоби за участі рятувальників

Рятувальники завжди охоче долучаються до всеукраїнських і світових акцій, які дають змогу привернути увагу суспільства до важливих тем, та до…

15 Грудня, 2019
Анна Серьоженкова: Новий рік для мене – це чергова можливість зарядитися позитивними емоціями та енергією для нових звершень

Анна Серьоженкова, студентка першого курсу магістратури спеціальності «Журналістика (Медіакомунікації)». 2019 рік подарував їй чимало перемог, подолання комплексів, новий досвід та…

22 Листопада, 2015
У Черкаському національному студентів-журналістів вчили створювати новини

Практичну лекцію із тележурналістики для майбутніх медійників Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького 20 листопада провела ведуча телеканалу «112 Україна»…

12 Жовтня, 2022
Гендерно стереотипізовані образи в рекламі: куди звертатися та як виявити?

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження* Гендерні стереотипи – це?…