Ольга Дмитрівна Федоренко

Науковий ступінь,
вчене звання


  • Кандидат філологічних наук, спеціальність 10.01.08 – журналістика.
  • Доцент кафедри журналістики, реклами та PR-технологій

Освіта


  • 29.06.1986 р. – Черкаський державний педагогічний інститут  імені 300-річчя возз’єднання України з Росією, диплом ЛВ № 404420 за спеціальністю «Російська мова і література»
  • 20.06.1994 р. – Черкаський державний педагогічний інститут імені 300-річчя возз’єднання України з Росією, диплом КК № 005953 за спеціальністю «Українська мова і література», кваліфікація за дипломом учителя української мови та літератури.
  • Дисертація на тему: «Емоційно-оцінний потенціал демінутивів у публіцистиці (на матеріалі української періодики 1995-2004 років) за спеціальністю 10.01.08 – журналістика. Київ, 2006. Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Диплом кандидата філологічних наук Серія ДК № 040284, виданий від 12 квітня 2007 р.
  • Доцент кафедри журналістики, реклами та PR-технологій – диплом Серія 12ДЦ № 021957, виданий 23 грудня 2008 р.

Стаж роботи


  • 20.08.1986 до 31.08.1989 р. – Черкаська ЗОШ № 15, робота вчителя та класного керівника.
  • 01.09.1990 р. – асистент кафедри зарубіжної літератури 01.09.2024 р. – доцент кафедри журналістики, реклами та PR-технологій ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Обов’язки


Керівник фахових практик на кафедрі журналістики, реклами та PR-технологій  ННІ української філології та соціальних комунікацій.

Дисципліни, які викладає


  • «Репортерська праця»
  • «Практика рекламної та піар-діяльності»
  • «Українська мова в медіа»
  • «Технології професійної комунікації»
  • «Основи ефективної рекламної комунікації»
  • «Іміджелогія та політичні комунікації»
  • «Паблік рилейшнз»
  • «Брендинг» 
  • «Брендинг та іміджелогія»

Професійний та науковий інтерес


Прагмалінгвістика, теорія комунікації (питання цілеспрямованої комунікативної діяльності учасників мовленнєвої ситуації); іміджелогія (формування іміджу людини, організації, країни, товару тощо); рекламна та піар-діяльність та ін.

Підвищення кваліфікації та тренінги


  • Навчальна програма для викладачів журналістики українських університетів «Journalism Teachers Academy» від ГО «Український інститут медіа та комунікації» і Deutsche Welle Akademie. Вид документа: сертифікат. Дата видачі: 08.06.2021.
  • Вебінар «Сучасні методи та інструменти у викладанні журналістики» 23 березня – 8 червня 2021 року. Кількість навчальних кредитів (годин): 6 кредитів (186 годин).
  • Вебінар «Стандарти журналістики в умовах пандемії та кризи» (Київ, 11–12 червня 2020 р.) (9 год.). Вид документа: сертифікат. Дата видачі: 12.06.2020.
  • Вебінар «Журналістика 2020: як стандарти впливають на відповідальне інформування аудиторії» (Київ, 9 – 10 липня 2020 р) (9 год.). Вид документа: сертифікат. Дата видачі: 10.07.2020.
  • Вебінар «Мобільна журналістика: оперативно, креативно, відповідально» (Київ, 25–26 серпня 2020 р.) (9 год.). Вид документа: сертифікат. Дата видачі: 26.08.2020. 6) Семінар «Світові стандарти журналістики» (Черкаси, Академія української преси та Фонд Фрідріха Науманна за Свободу, 23-24 травня 2016 р. (16 год.). Вид документа: сертифікат. Дата видачі: 24.05.2016

Список публікацій


Навчальні посібники:

  • Ковтун Н. О., Федоренко О. Д. «Основи рекламної та PR-комунікації»: навчальний посібник, Черкаси 2024 р.

Статті у фахових виданнях:

  • Федоренко О. Д., Ковтун Н. О. Трансформація зовнішнього іміджу Президента України В. Зеленського в умовах пономасштабного вторгнення. Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика». Том 35 (74) № 2, ч. 2, 2024. С. 270–276.
  • Ковтун Н. О., Федоренко О. Д. Тематичні вектори зовнішньої соціальної реклами м. Черкаси в умовах воєнного стану: контент-аналітичне дослідження. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том 35 (74). № 3. 2024. Частина 2. С. 180-188.

Статті в інших виданнях:

  • Федоренко О. Д., Лисак А. Л. Актуальні прийоми екологічного брендингу. Журналістика та реклама: вектори взаємодії. Тези доповідей II Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 19 березня 2020 року). К.: КНТУ, 2020. URL: https://cutt.ly/igjTyMm.
  • Федоренко О., Семенюта В. Культурна проблематика в контенті сайтів громадських організацій. (11 – 15 грудня 2020 р., м. Одеса). URL: https://biblio.onat.edu.ua/handle/123456789/1523.
  • Хлистун І. В., Федоренко О. Д. Інформаційний потенціал вебсайту закладу вищої освіти. Актуальні проблеми прикладної лінгвістики: матеріали VI Міжнародної наукової інтернет-конференції (м. Умань, 5−6 травня 2020 р.). URL:https://prlingv.at.ua/publ/statti_2017/informacijnij_potencial_vebsajtu_zakladu_vishhoji_osviti_khlistun_irina_valentinivna_fedorenko_olga_dmitrivna/4-1-0-98.
  • Федоренко О. Д. Потенціал соцмереж у формуванні громадських ініціатив. Журналістика майбутнього: виклики, тенденції, перспективи розвитку» (Львів, 18–19 жовтня 2022 року). Тези доповідей на Міжнародній науково-практичній конференції.
  • Федоренко О. Д., Назаренко Я. В. Соціальні мережі як актуальний інструмент інформаційного супроводу пресслужби. IX Міжнародна науково-практична конференція «MODERN RESEARCH IN WORLD SCIENCE», 28–30.10.2022 року, Львів, Україна. URL:  https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/12/MODERN-RESEARCH-IN-WORLD-SCIENCE-28-30.11.2022.pdf.

Корпоративна електронна адреса


fedod2008@vu.cdu.edu.ua

Покликання на ORCID і Google Scholar


https://orcid.org/my-orcid
https://scholar.google.com.ua/citations?user=4xQF3ccAAAAJ&hl=uk&authuser=1