Гендерні стереотипи в українській телерекламі

29 Жовтня, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Сьогодні рекламу називають п’ятою владою, яка формує світогляд індивіда, діючи на підсвідомість людини. Проте такий вплив не завжди позитивний, точніше, майже ніколи таким не є. Реклама маніпулює, випробовує та спрямовує наші думки, формує всі види суспільних норм, переважно деструктивних.

Наприклад, у телерекламі, розрахованій на зорове сприйняття, товар «вмонтовують» у звичну позитивну ситуацію, тим самим формуючи певні асоціації.  Для відтворення атмосфери використовують закріплені образи та стереотипи.  Основні проблеми такої реклами: сексуалізація та гендерні стереотипи. Окреслити їх складно, адже вони занадто глибоко засіли в нашій свідомості, але саме ця здатність може допомогти сформувати здоровий національно-психічний портрет українця та змінити стан пасивного споглядання на активні дії.

Відеореклама має досить великий вплив на молодь, тому думка цієї соціальної групи є вкрай значущою. Спираючись на результати соціологічного опитування*, можемо констатувати, що 50% опитаних (191 особа) рідко помічають трансляцію гендерних стереотипів через рекламу, взагалі не помічають вияву такої проблеми 14% (52 особи), 29% (111 осіб) фіксують трансляцію гендерних стереотипів часто і 7% (27 осіб) – дуже часто. На основі вказаних результатів можна зробити висновок, що гендерні стереотипи широко використовуються в рекламній продукції, бо 71% респондентів тією чи іншою мірою помічали їхнє відтворення. Цей досить високий показник свідчить  про наявність такої  проблеми.

Реклама має вагомий вплив на формування та затвердження гендерних стереотипів. Згідно з результатами проведеного нами дослідження, молодь помічає їхнє широке використання в рекламі, а це свідчить, що така проблема існує.

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

Одна відповідь до “Гендерні стереотипи в українській телерекламі”

  1. Богдан :

    Закріплені стереотипи в телерекламі я також помічала. Але для мене вони не несуть ніякого негативу, хоча в теорії вважаю, що це неправильно

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

29 Грудня, 2019
Статистика пожеж за рік

Рятувальники ДСНС підбили підсумки 2019 року. У них було чимало перемог, подій і викликів. Як повідомляє прес-служба відомства, за ці…

2 Листопада, 2022
Як написати ефективний мотиваційний лист

Мотиваційний лист є одним із ключових елементів проходження на будь-який проєкт. Він дає змогу комісії дізнатися більше про вас та…

15 Листопада, 2019
Журналісти та рекламники першого курсу стали «Акуленятами пера»

Спецоперація «Посвята» відбулась 14 листопада в ННІ української філології та соціальних комунікацій. Про це повідомляє наш кореспондент. Свято розпочалось із…

23 Вересня, 2022
Майбутні видавці відвідали музей книги

Студенти 2 і 3 курсів спеціальності «Видавничий бізнес, редагування і медіадизайн» побували в Музеї історії університетської книги у науковій бібліотеці…