Гендерні стереотипи в українській телерекламі

29 Жовтня, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Сьогодні рекламу називають п’ятою владою, яка формує світогляд індивіда, діючи на підсвідомість людини. Проте такий вплив не завжди позитивний, точніше, майже ніколи таким не є. Реклама маніпулює, випробовує та спрямовує наші думки, формує всі види суспільних норм, переважно деструктивних.

Наприклад, у телерекламі, розрахованій на зорове сприйняття, товар «вмонтовують» у звичну позитивну ситуацію, тим самим формуючи певні асоціації.  Для відтворення атмосфери використовують закріплені образи та стереотипи.  Основні проблеми такої реклами: сексуалізація та гендерні стереотипи. Окреслити їх складно, адже вони занадто глибоко засіли в нашій свідомості, але саме ця здатність може допомогти сформувати здоровий національно-психічний портрет українця та змінити стан пасивного споглядання на активні дії.

Відеореклама має досить великий вплив на молодь, тому думка цієї соціальної групи є вкрай значущою. Спираючись на результати соціологічного опитування*, можемо констатувати, що 50% опитаних (191 особа) рідко помічають трансляцію гендерних стереотипів через рекламу, взагалі не помічають вияву такої проблеми 14% (52 особи), 29% (111 осіб) фіксують трансляцію гендерних стереотипів часто і 7% (27 осіб) – дуже часто. На основі вказаних результатів можна зробити висновок, що гендерні стереотипи широко використовуються в рекламній продукції, бо 71% респондентів тією чи іншою мірою помічали їхнє відтворення. Цей досить високий показник свідчить  про наявність такої  проблеми.

Реклама має вагомий вплив на формування та затвердження гендерних стереотипів. Згідно з результатами проведеного нами дослідження, молодь помічає їхнє широке використання в рекламі, а це свідчить, що така проблема існує.

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

Одна відповідь до “Гендерні стереотипи в українській телерекламі”

  1. Богдан :

    Закріплені стереотипи в телерекламі я також помічала. Але для мене вони не несуть ніякого негативу, хоча в теорії вважаю, що це неправильно

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

1 Липня, 2024
Магістрантки-медійниці ініціювали заснування Літньої медійної школи для студентів і старшокласників та провели тренінг

Магістрантки кафедри журналістики, реклами та PR-технологій ЧНУ ім. Б. Хмельницького, кореспондентки «Суспільне Черкаси» Дар’я Шевченко й Тетяна Недбайло, ініціювали заснування…

5 Жовтня, 2023
Першокурсники ННІ УФСК взяли участь у загальноуніверситетській посвяті

Студенти навчально-наукового інституту української філології та соціальних комунікацій долучилися до посвяти першокурсників 5-го жовтня. Подія відбулась на університетській площі перед…

20 Лютого, 2023
Ручками й пучками: студенти-медійники вивіряють свої скіли на журналістській практиці

Помітили, як суттєво за тиждень змінилося інформаційне поле на Черкащині? Це ж у студентів кафедри журналістики, реклами та PR-технологій ЧНУ…

26 Грудня, 2022
«Диплом, може, і покладете в шухляду, але знання, опановані в університеті, будуть точно потрібні», – Мар’яна Верховцева

Випускниця-журналістка, авторка збірки «Незміннозакохана» Мар’яна Верховцева під час зустрічі зі студентами та викладачами поділилась історією свого успіху, розповіла про пошук…