Війна – (не) жіноча справа

4 Жовтня, 2022

Публікуємо цикл авторських матеріалів Наталії Черкашенко «Гендерні стереотипи очима сучасного студентства», підготовлених на основі проведеного нею  соціологічного дослідження*

Сьогодні питання інтеграції жінок до лав Збройних сил України як ніколи актуальне. Щодо жінок у війську  завжди точилися запеклі дискусії на кшталт: Чи достатньо в жінки волі та фізичної сили, щоб бути професійним солдатом? Який вигляд повинна мати армія з жінками? Чи вплине це на роль жінок у суспільстві?

Відповідно до Наказу Міністерства оборони України №313 від 11.10.2021 (оновлення 07.02.2022) жінки, які володіють певними професіями, повинні стати на обов’язковий військовий облік. Згідно з даними з відкритих джерел, в українській армії сьогодні служать близько 38 тисяч жінок, а після запровадження обов’язкового військового обліку та початку війни ця цифра збільшилася приблизно до 1 мільйона осіб. В армії жінки стикаються з сарказмом, стереотипами, насмішками. Противники ідеї як аргументи використовуються нібито фізичну та психологічну неспроможність жінок проходити військову службу, а тим більше – брати участь в бойових діях. Дехто вважає, що жінки мають проблеми стосовно згуртованої командної роботи та триманні емоцій під контролем.  

Згідно з результатами проведеного нами анкетування*, 94% (359 осіб) опитаних вважають, що жінка може брати участь у воєнних діях, якщо вона має відповідну професійну підготовку. Лише 3% (11 осіб) респондентів вважають, що війна – суто  чоловіча справа, а тому, у разі чого, країну має захищати саме чоловік. При цьому значний відсоток опитаних – 51% (195 осіб) вважають, що у сфері військової справи краще буде працюватися чоловікам, тих, хто вважає, що така праця більше підходить для жінок, усього  2% (8 осіб), а 35% (134 особи) переконані, що статева відмінність у цій сфері не має значення.

Тож сьогодні українська армія невпинно рухається до гендерної рівності та намагається забезпечити жінок і чоловіків рівними можливостями кар’єрного розвитку в цій сфері. Водночас більшість молоді підтримує участь у воєнних діях жінок-військовослужбовців, які мають фахову підготовку. Попри це, досі існують упередження щодо готовності та здатності жінок бути залученими до військової справи, хоча сьогодні величезна кількість жінок доводить свою здатність знаходитися в армії на рівні із чоловіками, стоячи з ними пліч-о-пліч на полі бою.

*Р.S. Опитування  «Гендерні стереотипи очима студентства» було проведено соціологинею Наталією Черкашенко, магістранткою ОП «Медіакомунікації» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, у вересні 2022 року. В анкетуванні взяли участь 382 студенти трьох українських університетів: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, ЧНУ ім. Ю. Федьковича та КНТЕУ різних напрямів підготовки. За даними офіційних інтернет-сторінок загальна кількість студентів цих ЗВО складає 58 600 осіб, яких ми вважатимемо в дослідженні  генеральною сукупністю.  Вибірка (випадкова) у 382 опитаних дала похибку у 5%  при ймовірності 95%.

Позначки:



Коментарі:

2 відповіді до “Війна – (не) жіноча справа

  1. Юлія :

    Дякую, що згадали про внесок жінок у перемогу, це важливо!

  2. Сергій :

    Дуже цікавими стали результати опитування щодо ролі жінок у лавах ЗСУ. Неочікувано!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

31 Жовтня, 2023
Теми курсових робіт на 2023-2024 н.р.

До вашої уваги – теми курсових робіт ОС “Бакалавр” спеціальності 061 “Журналістика” денної та заочної форм навчання за 2023-2024 н.р.

17 Грудня, 2016
Не встигли придбати газету “Наш національний”? Переглядайте її в PDF-форматі

Випуск за березень 2016 року: Наш-національний-випуск-22-березень-2016.pdf   Випуск за жовтень 2016 року: Наш-національний-випуск-23-жовтень-2016.pdf   Більше номерів? Шукай за покликанням: http://www.journalist.ck.ua/?page_id=234

5 Грудня, 2022
«Більше працюйте та комунікуйте з різними людьми – це зменшить дистанцію між реальністю й вашими мріями», – Андрій Вєков

«Організація іміджевих комунікацій у ФК «ЛНЗ» – такий тренінг провів для студентів-рекламників і піарників Андрій Вєков, керівник пресслужби й маркетингу…

16 Грудня, 2019
Тетяна Трощинська: «Сенситивне інтерв’ю — це згода журналіста стати майданчиком для версії людини»

Студенти та викладачі ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відвідали майстер-клас «Як брати інтерв’ю…