Викладачі кафедри вивчали досвід журналістської освіти в польському університеті

25 Листопада, 2019

Робочий візит представників кафедри журналістики, реклами та PR-технологій до Університету імені Адама Міцкевича в Познані тривав із 19 до 21 листопада 2019 року в межах міжнародного проекту «DESTIN».

Доцентка Тетяна Бондаренко, старша викладачка Світлана Коваль та викладачка Олеся Нестеренко взяли участь у насиченій триденній програмі, яку організували викладачі факультету політології й журналістики Томаш Бранка, Бартош Гордецький та Єнджей Скжипча.

У перший день учасники проекту відвідали теле- й радіостудії, комп’ютерні лабораторії,у яких студенти створюють власні програми для студентських медіа. Технічний фахівець факультету розповів про апаратуру й програмне забезпечення, яке застосовують під час навчання. Він зауважив, що лише в цьому році почали використовувати дрони для знімань, але з певними застереженнями, оскільки в Познані є військовий аеродром.

Наступного дня учасники проекту поспілкувалися з польськими студентами, переглянули оксфордські дебати на тему «Журналіст? Медіапрацівник? Ким має бути випускник сучасних журналістських спеціальностей?».

Згодом науковці зустрілися з представниками студентських медіа. На факультеті працює два телеканали «Академічний кур’єр» (http://kurier.amu.edu.pl/)і «Флеш» (https://flesz.amu.edu.pl/), радіостанція «Метеор» (http://meteor.amu.edu.pl/), газета «Фенестра», інтернет-газета «Сік!» та «Дуже університетський журнал». Студентські редакції працюють над створенням цих видань, самостійно добирають кадри, визначають сфери відповідальності, редакційну політику, актуальні теми.

На студентському радіо «Метеор» працює близько 100 студентів різних спеціальностей. Вони провадять онлайн-мовлення з понеділка до п’ятниці сім годин на день, а решту часу звучать музичні композиції.

Більшість редакцій нараховує понад 50 осіб, а деякі – близько 200 осіб. Додатково за роботу в редакції студенти отримують рейтингові бали для стипендії.

У ході поїздки відбулася зустріч гостей із віце-ректором Тадеушем Валласом, який, зокрема, зазначив, що університет робить акцент на підготовці не класичних журналістів, а медіапрацівників. У випускників мають бути навички, завдяки яким вони зможуть знайти своє місце в сучасному світі.

На третій день відбулася Міжнародна наукова конференція «Майбутнє та ідентичність журналістики – горизонти, перспективи, виклики», яку польські організатори провели для обміну знаннями й ідеями між учасниками DESTIN та УАМ. Покликаючись на філософію Зигмунта Баумана, вони запропонували гасло дискусійної теми: «До нових стандартів журналістської освіти в плині часу».

Цікавою та змістовною була доповідь президента Європейської асоціації викладачів журналістики (EJTA) Ніко Дрока «Future and identity of journalism; the view of European journalism teachers», у якій акцентовано на ролях, цінностях та кваліфікаціях, необхідних журналістам у ХХІ столітті.

Викладачки Тетяна Бондаренко та Світлана Коваль презентували власне бачення того, як формувати диджитальні навички в студентів-журналістів.

             

Позначки:



Коментарі:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

8 Квітня, 2019
Студентка-журналістка перемогла на Всеукраїнській олімпіаді

Світлана Небилиця посіла третє місце в другому етапі Всеукраїнської олімпіади з журналістики, яка відбулася в ДНУ ім. Олеся Гончара 4-5…

24 Квітня, 2024
Профорієнтаційний захід для учнів ЗОШ №2

Профорієнтаційний захід для випускників Черкаської загальноосвітньої школи №2 відбувся на кафедрі журналістики, реклами та PR-технологій. Учні 11 класу мали змогу…

18 Жовтня, 2024
Не все так просто: які виклики постають перед студентами Erasmus+

Erasmus+ — це мрія багатьох студентів, яка обіцяє незабутні пригоди, знайомства з представниками різних культур та загалом дає змогу набути…

8 Жовтня, 2024
Що робити, якщо протягом Erasmus+ виникають труднощі

Нові країни, нові виклики. Студенти, які беруть участь у програмі Erasmus+, часто стикаються з питаннями, які складно вирішити самотужки. Як…