Діна Євсєєва: “Важливо не думати власними інтересами”

21 Грудня, 2015

 

Перша навчальна журналістська практика розпочнеться для журналістів-другокурсників вже в лютому. Зважаючи на те, що в минулому році через це пройшла і наша група, я вирішила допомогти «новачкам», які хочуть попрактикуватися на телебаченні, у вирішенні майбутніх завдань. Зокрема, як знайти тему та “побудувати” сюжет журналістського твору.

Діна Євсєєва

Діна Євсєєва

Про це розкаже Діна Євсєєва, редактор та ведуча програм «Росяне намисто» і «Світ захоплень» на ЧОДТРК «Рось».

Вітаю! Розкажіть, будь ласка, які джерела інформації Ви використовуєте для пошуку тем?

– Привіт! На сьогодні,  журналістам легше працювати, ніж нашим попередникам – ми маємо Інтернет. Моя програма про концертне життя Черкас, переважно про тих талановитих людей, які заповнюють сцени нашого міста. Тому я переглядаю в Мережі афіші концертів, таким чином отримую інформацію не лише про певний захід, а й про його учасників. В Інтернеті є все, що потрібно!

– Якщо у місті одночасно відбуваються декілька концертів, за яким критерієм Ви оберете один?

– Важливо не думати власними інтересами, а завжди дивитися на подію через призму глядацьких вподобань. Кожен журналіст приблизно розуміє характер своєї аудиторії, тому орієнтуватися на неї не надто складно.

– Що надихає Вас до створення сюжету?

– Все, що мене оточує.  Це може бути навіть гарна погода, як сьогодні. Весна, навкруги зелено і сюжет хочеться створити такий же яскравий і легкий для сприйняття.

– За якою  стратегією Ви будуєте концепцію сюжету?

– Будуючи свою програму я намагаюся не напружувати глядача одноманітною картинкою. Насамперед, треба поділити усі наявні відео на маленькі шматочки і подавати їх почергово: я у кадрі, закадровий текст, синхрон, інтерв’ю, відео з виступу концерту.

– Опишіть, що для вас вдалий сюжет?

– Для мене вдалий сюжет – це той, що не одноманітний. Якщо сцена відзнята з багатьох ракурсів, відзнято багато потрібних деталей, є кадри загального інтер’єру, зафіксовано емоції глядачів та ін., то глядач постійно бачитиме щось нове та цікаве, а значить, додивиться програму докінця.

– Що Ви порадите журналістам для розвинення журналістської уяви і творчості?

– Я раджу журналістам дивитися програми своїх колег із відомих телеканалів (1+1, СТБ, Інтер та ін.), але дивитися саме очима працівника ЗМІ. Можна уявити, що Ви створили цей продукт, уявити, як він міг би створитися, які етапи відбулись на шляху до створення програми.
Особисто я завжди так роблю, інколи намагаюся перейняти чужий досвід і застосувати якісь нові прийоми у своїй програмі.  Спочатку це схоже на неточне копіювання, але згодом журналіст зможе прийти до чогось власного і незвичайного.

– Згадайте власний сюжет, який Вам найбільше сподобався. У чому його переваги?

– У своїй роботі я досить самокритична, тому вважаю, що мій найвдаліший сюжет ще попереду. Така позиція змушує мене прагнути до чогось нового, я постійно у пошуках вдосконалення своїх журналістських навиків та знань. Навіть добір теми щоразу ретельніший та ґрунтовніший.

Тетяни Дзюменко

Позначки:



Коментарі:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

15 Листопада, 2015
Як уникнути стресів під час сесії

Студенти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відчувають перенавантаження у зв’язку із достроковою сесією. Про це розповіла психолог навчального закладу…

15 Листопада, 2015
Поговоримо но-новому?

Скільки годин на тиждень майбутній “бодібілдер клавіатури” має проводити за вивченням англійської? Чи не має взагалі? Може й дійсно, навіщо…