Стаття розміщена в межах проєкту “Scholarship від SEOquick” https://seoquick.com.ua/scholarship-ua/
Твітер для українців як криптовалюта – всі про це щось чули, але розбиратися полізли тільки найсміливіші. Цікаво, що така популярна у світі соціальна мережа (396,5 млн користувачів станом на 2021 рік за даними Backlinko [1]) в Україні дуже незвідана. А все незвідане – надзвичайно цікаве та водночас страшне.
Мала поінформованість про роботу та вигоди використання цієї соціальної мережі й породили страшилки типу «там немає української аудиторії», «майже неможливо / дуже важко створити ком’юніті», «у твітері скучно, адже там немає музики, сторисів, масок, reels». Саме це, до речі, респонденти мого опитування назвали й основними недоліками твітеру, через які він, на їхню думку, поступається у популярності іншим соцмережам.
*респондентами опитування стали учасники декількох телеграм-чатів для диджитал-спеціалістів, smm-ників і таргетологів / всього 142 особи (вік опитуваних: 21-30 років – 47,9%, 16-20 років – 31%, 31-40 років – 16,2%, 41+ – 4,9% / стать опитуваних: жінки – 55,6%, чоловіки – 37,3%, інше – 7% / освіта: неповна вища – 39,4%, вища – 34,5%, повна загальна середня – 26,1%)
Як українські бренди опановують твітер?
Серед моїх респондентів знайшлися і ті, хто розділив мою думку про цю соцмережу: твітер недооцінюють через його інакшість та несхожість із іншими мережами. Ця платформа дає змогу сформувати навколо бренду невелике (порівняно із десятками тисяч підписок в Instagram), але дуже лояльне ком’юніті на декілька тисяч, зробити бренд живішим, ближчим до людей, покращити комунікацію із аудиторією і перетворювати твіти на заробіток для бренду.
Як приклад наведу геніальний твітер бренду магазину іграшок для дорослих «lovespace.ua». Ситуативи – 10/10, комунікація із клієнтами – 10/10, актуальність та доречність контенту – 10/10. Їх у своєму твітері процитував навіть Сергій Притула.
Але все не так просто як здається. Твітер – це та соцмережа, яку краще не мати взагалі, ніж мати абияку. Вести соцмережу не складно. Складно «влитися» у твітерську тусовку. Її кістяк – високовідповідальні, свідомі люди із максимально чіткою громадянською позицією; люди, які різко кенселять сексистів, расистів, противників ЛГБТ-спільноти та росіян. Кулеба, Кислиця, Жадан, Притула, Подоляк, Чмут, Стерненко, Лачен, Клопотенко, Ліпко, Остапенко, Маркус та Зеленський – часточка найвідоміших представників укртві. А ще там багато активістів, блогерів, інфлюенсерів та простих українців типу мене. Люди, які приходять у твітер вперше часто не розуміють локальних мемів, нерідко натрапляють на кенсел через сексизм, недостатньо свідомі на думку укртві твіти чи інші «висери» (якщо перекладати із твітерської мови – образливі, недоречні, неправильні чи антиукраїнські висловлювання). Як приклад:
Брендам важко «заходити» у тві через те, що потрібно максимально детально та обережно продумувати собі TOV, завжди бути на пульсі подій, бо у тві все відбувається набагато швидше ніж, наприклад, в Instagram (логічно, що аби написати речення часу треба менше, ніж на створення змістовної сторис, а допису й поготів), бути попереду всіх трендів (більшість жартів і мемів, що ви їх бачите в Instagram чи у Facebook народилися саме у тві). Як приклад – мем про швайнокарася.
Як на укртві повпливала війна?
Повномасштабне вторгнення росії в Україну перевернуло роботу тві з ніг на голову.
По-перше, там зросла частка українськомовного контенту. За даними Центру контент-аналізу 66,3% користувачів із України зараз ведуть твітер солов’їною, хоча ще у 2020 ця цифра дорівнювала тільки 21,2% [2]. По-друге, через страшезну популярність твітеру серед урядовців Британії, США та країн Європи наші активісти почали «кричати» до них саме через цю соцмережу. Коли всі зрозуміли, що інколи твітер працює швидше і краще ніж урядові повідомлення та новини, наші блогери масово стали наганяти у тві аудиторію, яка б допомагала висвітлювати злочини ерефії в Україні.
Результатами роботи у тві Лачен також часто ділиться у своєму телеграм-каналі, що продовжує підігрівати інтерес до твітеру як чогось дуже класного. До речі, оце «база» також народилося у тві. Трактувати це можна як «дуже правильне, грамотне, фундаментальне твердження».
Всією двіжухою скористалися українські бренди і ще активніше стали опановувати твітер. Але і не тільки бренди:
Але зараз про бренди. У деяких із них це виходить просто неймовірно. Вони активно використовують ситуативи, спілкуються із аудиторією та юзають локальні твітерські інфоприводи. Чи хочеться користуватися послугами цих брендів? О так.
Вдалість отаких «захо ́дів» гарно оцінюють і респонденти мого опитування: 63,4% думаю,що за твітером майбутнє сучасної комунікації брендів із аудиторією.
Стратегія просування у твітері
Я у твітері із 2014 року. Це був довгий та цікавий шлях вивчення цієї мережі. Я буквально росла разом із нею, а потім довго пропрацювала smm-ником, а тому тепер впевнено можу дати брендам, які збираються заходити у тві декілька порад щодо побудови стратегії просування:
- Оформлення профілю
Все завжди розпочинається із упаковки. І у твітері також. Раджу створювати профіль із урахуванням цінностей та місії вашого бренду. Для основного зображення профілю найкраще обирати лого, а у зображення шапки додати те, що найкраще відображає сутність роботи бренду. Щодо біо – це повинна бути коротка фраза, яка передаватиме вашу атмосферу і шарм (хоча зараз багато хто замінив цей вислів на якусь патріотичну фразу, що також добре).
Як приклад наведу сторінку «Київстар»
- Активність і постинг
Дослідження Кобі Лангнера [3] свідчать про те, що ідеальна кількість твітів на день 3-7. І це правда ідеальне число для брендів (бо особисті блоги у тві інколи й по 30 твітів на день пишуть). Така кількість твітів дозволяє і розповісти аудиторії про роботу бренду, і підтримати якийсь ситуатив, і зробити декілька ретвітів дописів вдячної аудиторії собі на сторінку. Тут головне баланс: велику кількість твітів пролистуватимуть, а акаунти без регулярної активності здаються неживими.
Щодо часу публікації то згідно із дослідженнями sproutsocial [4] найкращим днем є середа о 10:00 – 11:00 та 14:00 – 16:00, а найгіршим днем – неділя (якщо говорити про США).
Якщо ж говорити про Україну, то тут брендам треба звертати увагу на аналітику активності їх блогу, а також події у країні (кожне нове бомбардування зі сторони росії, кожен новий теракт – пік активності українського твітеру). Останнім у жодному разі не треба користуватися у комерційних цілях, але висловити співчуття і запостити поширюваний хештег – головна місія smm у той момент.
- Контент і взаємодія
Контент твітеру – окрема планета. Це мережа, у якій бренди сміливо можуть жартувати із аудиторією, показувати їй свою душу, вриватися у треди із згадкою бренду, постити котиків та мемчики.
Важливо також і те, кого ви читаєте у тві, кого цитуєте, на чиї твіти відповідаєте, адже стрічка твітеру влаштована таким чином, що вашим підписникам інколи показуватимуть твіти тих, кого читаєте ви, а тому уважно прослідкуйте за цим.
Аудиторія твітеру також бачить і тих, кого ви лайкаєте. Ваші лайки – ваша сутність, тому треба тицяти сердечка брендам, які вам подобаються, партнерам або ймовірним партнерам, інфлюенсерам у вашій ніші ну й аудиторії, особливо тим, хто загадав вас у твоєму твіті чи коментарі.
Транслюйте любов і будьте відвертими. Це у твітері працює найкраще.
- Промоція
Як набрати підписників у твітері? Можна використати рекламу, таргет у твітері, до речі, дозволяє охопити навіть власників конкретної моделі телефону чи абонентів конкретного оператора, замовити рекламу у блогера або ж скористатися безкоштовними методами просування. Можна розповісти про ваш тві на інших майданчиках: не бійтеся у сторис Instagram закинути покликання на тві. Друге – бути активним і опинитися під потрібним твітом у потрібний час: один вдалий коментар під дописом інфлюенсера і сарафанне радіо не зупинити.
SEO-оптимізація для твітеру
Інколи самої лише активності замало (особливо на початку розвитку твітеру). Тоді на поміч брендам приходить її величність seo-оптимізація. Ось декілька корисних порад на цю тему:
- використовуйте ключові слова (пошуковик твітеру влаштований так, що ваші твіти можна легко віднайти за ключовиками)
- використовуйте хештеги (за допомогою них можна і до Байдена достукатися, якщо працювати командою)
- оптимізуйте профіль (використовуйте один і той самий нік для всіх соцмереж, аби вас було легше знайти)
- додайте у біо покликання на ваш сайт
- юзайте інфоприводи, жартуйте – змушуйте аудиторію ретвітити ваші повідомлення
- перейдіть у Google і вкажіть профілі у соціальних мережах, які ви хочете зробити доступними для пошуку, а потім додайте туди код розмітки вашого твітеру. Так ваш профіль стане видимим для пошуковика
Висновки
То чому ж твітер все таки варто використовувати як маркетинговий інструмент для просування бренду в інтернеті? Через його несхожість та унікальність, через те, що аудиторією твітеру – новатори, свідомі, соціально активні, українськомовні та платоспроможні люди, через неймовірні можливості мобільного таргету, високу залученість та конверсію на інші платформи. А ще через те, що аудиторія твітеру любить свідомі бренди, дуже лояльно до них ставиться, охоче купує у них і справді вважає їх друзями. А ще укртві тусовка – це велика сила (згадайте випадок із росіянкою, яка думала, що хакнула систему [5]), яка завзято захищатиме улюблений бренд.
Недаремно перспективність твітеру респонденти мого опитування оцінили на тверду 4.
Використані джерела
- https://backlinko.com/twitter-users
- https://ukrcontent.com/reports/ukrainska-mova-u-socmerezhah-shho-zminilosya-pislya-pochatku-povnomasshtabnoi-vijni.html
- https://kindful.com/blog/twitter-for-nonprofits/
- https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/#tw-times
- https://www.unian.ua/curiosities/rosiyanku-oburili-viplati-ukrajinskim-bizhencyam-v-estoniji-jiji-pozbavili-roboti-i-deportuyut-ostanni-novini-11931660.html
Дослідження підготувала Тетяна Завгородня, студентка-магістрантка
ОП “Медіакомунікації”
Залишити відповідь