Твітер – недооцінений маркетинговий інструмент для просування бренду в інтернеті

9 Серпня, 2022

Стаття розміщена в межах проєкту “Scholarship від SEOquick” https://seoquick.com.ua/scholarship-ua/

Твітер для українців  як  криптовалюта – всі про це щось чули, але розбиратися полізли тільки найсміливіші. Цікаво, що така популярна у світі соціальна мережа (396,5 млн користувачів станом на 2021 рік за даними Backlinko [1]) в Україні дуже незвідана. А все незвідане – надзвичайно цікаве та водночас страшне.

Мала поінформованість про роботу та вигоди використання цієї соціальної мережі й породили страшилки типу «там немає української аудиторії», «майже неможливо / дуже важко створити ком’юніті», «у твітері скучно, адже там немає музики, сторисів, масок, reels». Саме це, до речі, респонденти мого опитування назвали й основними недоліками твітеру, через які він, на їхню думку, поступається у популярності іншим соцмережам.

*респондентами опитування стали учасники декількох телеграм-чатів для диджитал-спеціалістів, smm-ників і таргетологів / всього 142 особи  (вік опитуваних: 21-30 років – 47,9%, 16-20 років – 31%, 31-40 років – 16,2%, 41+ – 4,9% / стать опитуваних: жінки – 55,6%, чоловіки – 37,3%, інше – 7% / освіта: неповна вища – 39,4%, вища – 34,5%, повна загальна середня – 26,1%)

Як українські бренди опановують твітер?

Серед моїх респондентів знайшлися і ті, хто розділив мою думку про цю соцмережу: твітер недооцінюють через його інакшість та несхожість із іншими мережами. Ця платформа дає змогу сформувати навколо бренду невелике (порівняно із десятками тисяч підписок в Instagram), але дуже лояльне ком’юніті на декілька тисяч, зробити бренд живішим, ближчим до людей, покращити комунікацію із аудиторією і перетворювати твіти на заробіток для бренду.

Як приклад наведу геніальний твітер бренду магазину іграшок для дорослих «lovespace.ua». Ситуативи – 10/10, комунікація із клієнтами – 10/10, актуальність та доречність контенту – 10/10. Їх у своєму твітері процитував навіть Сергій Притула.

 Але все не так просто як здається. Твітер – це та соцмережа, яку краще не мати взагалі, ніж мати абияку. Вести соцмережу не складно. Складно «влитися» у твітерську тусовку. Її кістяк – високовідповідальні, свідомі люди із максимально чіткою громадянською позицією; люди, які різко кенселять сексистів, расистів, противників ЛГБТ-спільноти та росіян. Кулеба, Кислиця, Жадан, Притула, Подоляк, Чмут, Стерненко, Лачен, Клопотенко, Ліпко, Остапенко, Маркус та Зеленський – часточка найвідоміших представників укртві. А ще там багато активістів, блогерів, інфлюенсерів та простих українців типу мене. Люди, які приходять у твітер вперше часто не розуміють локальних мемів, нерідко натрапляють на кенсел через сексизм, недостатньо свідомі на думку укртві твіти чи інші «висери» (якщо перекладати із твітерської мови – образливі, недоречні, неправильні чи антиукраїнські висловлювання). Як приклад:

Брендам важко «заходити» у тві через те, що потрібно максимально детально та обережно продумувати собі TOV, завжди бути на пульсі подій, бо у тві все відбувається набагато швидше ніж, наприклад, в Instagram (логічно, що аби написати речення часу треба менше, ніж на створення змістовної сторис, а допису й поготів), бути попереду всіх трендів (більшість жартів і мемів, що ви їх бачите в Instagram чи у Facebook народилися саме у тві). Як приклад – мем про швайнокарася.

Як на укртві повпливала війна?

Повномасштабне вторгнення росії в Україну перевернуло роботу тві з ніг на голову.

По-перше, там зросла частка українськомовного контенту. За даними Центру контент-аналізу 66,3% користувачів із України зараз ведуть твітер солов’їною, хоча ще у 2020 ця цифра дорівнювала тільки 21,2% [2]. По-друге, через страшезну популярність твітеру серед урядовців Британії, США та країн Європи наші активісти почали «кричати» до них саме через цю соцмережу. Коли всі зрозуміли, що інколи твітер працює швидше і краще ніж урядові повідомлення та новини, наші блогери масово стали наганяти у тві аудиторію, яка б допомагала висвітлювати злочини ерефії в Україні.

Результатами роботи у тві Лачен також часто ділиться у своєму телеграм-каналі, що продовжує підігрівати інтерес до твітеру як чогось дуже класного. До речі, оце «база» також народилося у тві. Трактувати це можна як «дуже правильне, грамотне, фундаментальне твердження».

Всією двіжухою скористалися українські бренди і ще активніше стали опановувати твітер. Але і не тільки бренди:

 Але зараз про бренди. У деяких із них це виходить просто неймовірно. Вони активно використовують ситуативи, спілкуються із аудиторією та юзають локальні твітерські інфоприводи. Чи хочеться користуватися послугами цих брендів? О так.

Вдалість отаких «захо ́дів» гарно оцінюють і респонденти мого опитування: 63,4% думаю,що за твітером майбутнє сучасної комунікації брендів із аудиторією.

Стратегія просування у твітері

Я у твітері із 2014 року. Це був довгий та цікавий шлях вивчення цієї мережі. Я буквально росла разом із нею, а потім довго пропрацювала smm-ником, а тому тепер впевнено можу дати брендам, які збираються заходити у тві декілька порад щодо побудови стратегії просування:

  1. Оформлення профілю

Все завжди розпочинається із упаковки. І у твітері також. Раджу створювати профіль із урахуванням цінностей та місії вашого бренду. Для основного зображення профілю найкраще обирати лого, а у зображення шапки додати те, що найкраще відображає сутність роботи бренду. Щодо біо – це повинна бути коротка фраза, яка передаватиме вашу атмосферу і шарм (хоча зараз багато хто замінив цей вислів на якусь патріотичну фразу, що також добре).

Як приклад наведу сторінку «Київстар»

  • Активність і постинг

Дослідження Кобі Лангнера [3] свідчать про те, що ідеальна кількість твітів на день 3-7. І це правда ідеальне число для брендів (бо особисті блоги у тві інколи й по 30 твітів на день пишуть). Така кількість твітів дозволяє і розповісти аудиторії про роботу бренду, і підтримати якийсь ситуатив, і зробити декілька ретвітів дописів вдячної аудиторії собі на сторінку. Тут головне баланс: велику кількість твітів пролистуватимуть, а акаунти без регулярної активності здаються неживими.

Щодо часу публікації то згідно із дослідженнями sproutsocial [4] найкращим днем є середа о 10:00 – 11:00  та 14:00 – 16:00, а найгіршим днем – неділя (якщо говорити про США).

Якщо ж говорити про Україну, то тут брендам треба звертати увагу на аналітику активності їх блогу, а також події у країні (кожне нове бомбардування зі сторони росії, кожен новий теракт – пік активності українського твітеру). Останнім у жодному разі не треба користуватися у комерційних цілях, але висловити співчуття і запостити поширюваний хештег – головна місія smm у той момент.

  • Контент і взаємодія

Контент твітеру – окрема планета. Це мережа, у якій бренди сміливо можуть жартувати із аудиторією,  показувати їй свою душу, вриватися у треди із згадкою бренду, постити котиків та мемчики.

Важливо також і те, кого ви читаєте у тві, кого цитуєте, на чиї твіти відповідаєте, адже стрічка твітеру влаштована таким чином, що вашим підписникам інколи показуватимуть твіти тих, кого читаєте ви, а тому уважно прослідкуйте за цим.

Аудиторія твітеру також бачить і тих, кого ви лайкаєте. Ваші лайки – ваша сутність, тому треба тицяти сердечка брендам, які вам подобаються, партнерам або ймовірним партнерам, інфлюенсерам у вашій ніші ну й аудиторії, особливо тим, хто загадав вас у твоєму твіті чи коментарі.

Транслюйте любов і будьте відвертими. Це у твітері працює найкраще.

  • Промоція

Як набрати підписників у твітері? Можна використати рекламу, таргет у твітері, до речі, дозволяє охопити навіть власників конкретної моделі телефону чи абонентів конкретного оператора, замовити рекламу у блогера або ж скористатися безкоштовними методами просування. Можна розповісти про ваш тві на інших майданчиках: не бійтеся у сторис Instagram закинути покликання на тві. Друге – бути активним і опинитися під потрібним твітом у потрібний час: один вдалий коментар під дописом інфлюенсера  і сарафанне радіо не зупинити.

SEO-оптимізація для твітеру

Інколи самої лише активності замало (особливо на початку розвитку твітеру). Тоді на поміч брендам приходить її величність seo-оптимізація. Ось декілька корисних порад на цю тему:

  • використовуйте ключові слова (пошуковик твітеру влаштований так, що ваші твіти можна легко віднайти за ключовиками)
  • використовуйте хештеги (за допомогою них можна і до Байдена достукатися, якщо працювати командою)
  • оптимізуйте профіль (використовуйте один і той самий нік для всіх соцмереж, аби вас було легше знайти)
  • додайте у біо покликання на ваш сайт
  • юзайте інфоприводи, жартуйте – змушуйте аудиторію ретвітити ваші повідомлення
  • перейдіть у Google і вкажіть профілі у соціальних мережах, які ви хочете зробити доступними для пошуку, а потім додайте туди код розмітки вашого твітеру. Так ваш профіль стане видимим для пошуковика

Висновки

То чому ж твітер все таки варто використовувати як маркетинговий інструмент для просування бренду в інтернеті? Через його несхожість та унікальність, через те, що аудиторією твітеру – новатори, свідомі, соціально активні, українськомовні та платоспроможні люди, через неймовірні можливості мобільного таргету, високу залученість та конверсію на інші платформи. А ще через те, що аудиторія твітеру любить свідомі бренди, дуже лояльно до них ставиться, охоче купує у них і справді вважає їх друзями. А ще укртві тусовка – це велика сила (згадайте випадок із росіянкою, яка думала, що хакнула систему [5]), яка завзято захищатиме улюблений бренд.

Недаремно перспективність твітеру респонденти мого опитування оцінили на тверду 4.

Використані джерела

  1. https://backlinko.com/twitter-users
  2. https://ukrcontent.com/reports/ukrainska-mova-u-socmerezhah-shho-zminilosya-pislya-pochatku-povnomasshtabnoi-vijni.html
  3. https://kindful.com/blog/twitter-for-nonprofits/
  4. https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/#tw-times
  5. https://www.unian.ua/curiosities/rosiyanku-oburili-viplati-ukrajinskim-bizhencyam-v-estoniji-jiji-pozbavili-roboti-i-deportuyut-ostanni-novini-11931660.html

Дослідження підготувала Тетяна Завгородня, студентка-магістрантка
ОП “Медіакомунікації”

Позначки:



Коментарі:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі дописи:

29 Грудня, 2021
Студенти-видавці долучилися до першого Національного тижня читання книжковою вечіркою

Книжкове свято «The book party в ЧНУ» влаштували активні учасники буккросинг-клубу «Freebook»  у передноворічні дні. У такий креативний спосіб студенти-видавці…

15 Грудня, 2019
Анна Серьоженкова: Новий рік для мене – це чергова можливість зарядитися позитивними емоціями та енергією для нових звершень

Анна Серьоженкова, студентка першого курсу магістратури спеціальності «Журналістика (Медіакомунікації)». 2019 рік подарував їй чимало перемог, подолання комплексів, новий досвід та…

26 Квітня, 2024
Сувенірна продукція як інструмент просування бренду організації

Зустріч із фахівцями Черкаського обласного молодіжного ресурсного центру в межах курсу “Брендинг та іміджелогія” організувала доцентка кафедри журналістики, реклами та…

13 Січня, 2020
У здоровому тілі здорово жити

Спортивний режим у виконанні Олексія Шевченка   Автор: Тетяна Мироненко, 2-М