Відомий журналіст – гарант якості

21 Грудня, 2015

Люди читають газету не заради новини, але заради того, хто її написав.
Гай Белламі

 

Хоч вислів американського письменника і далекий від правди сьогодні для українців, все ж не для всіх. Українське суспільство відчуло на собі вади інформаційного перенасичення видань лже-новинами. Коло медій, яким люди по справжньому довіряють поступово звужується. Як показало наше попереднє опитування (http://www.journalist.ck.ua/?p=1206), люди довіряють ЗМІ через рейтинг,  якість матеріалів, повноцінне висвітлення новин.  Але навіть видання з найбільшою довірою не завжди подають інформацію коректно: висвічують один бік конфлікту і не враховують думок інших, подають напівправду через брак інформації тощо. Тож у аудиторії є ризик отримати неточну інформацію не лише з дешевих, а й з престижних дорогих засобів масової інформації.

Але існує й інша група споживачів ЗМІ, які довіряють не конкретним виданням, а авторам, які в них працюють. Людям притаманно вірити конкретній особі, образ якої вони можуть створити в себе в уяві і тому рівень довіри до журналіста набагато вищий від рівня довіри до видання. Як правило, інформацію, яку подають навіть найавторитетніші мас-медіа, перевіряють, або ж ставляться до неї критично; перевіреним журналістам, як найкращим друзям, довіряють, без остраху.

Андрій Рогозін, студент кафедри журналістики, знаючи тонкощі професії, переконаний, що довіра повинна бути саме до авторів матеріалів.

«Більше всього мне приваблюють не окремі видання, а компетентні журналісти, яких цікаво читати. Вважаю, що зараз треба бути дуже уважними у доборі інформації, знайти для себе авторитетів у думці. Як корисної, так і шкідливої інформації навіть на одному сайті вистачає» − говорить Андрій.  Виданням хлопець довіряє лише завдяки авторитетним журналістам, «які зарекомендували себе, як якісні працівники ЗМІ».

Американський психолог П. Екман вважає, що якщо людина більше 15 разів підряд говорить правду, ризик, що вона збреше наступного разу мінімальний. Якщо ж журналіст подає перевірену, правдиву інформацію кілька разів, він досягає певного авторитету серед аудиторії. Одна неперевірена новина може зруйнувати цей імідж, а тому автори намагаються його зберегти, створюючи якісні матеріали.

Цінність матеріалу журналіста також залежить і від його досвіду. Журналістика, як ремесло, вимагає досконалого володіння схемами, за якими створюється матеріали. Тому досвідчений автор, має найкраще уявлення яким повинен бути матеріал відповідно до норм, щоб сподобатися читачу.

Але у кожного можуть бути помилки, тому перевірка матеріалів чи конкретного видання, чи конкретного автора повинна бути завжди.

Альона Дудник



Коментарі:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Схожі дописи: